دنده عقب فولکسواگن از توسعه برقیها در هند

به گزارش بخش اقتصادی وبانگاه به نقل از ایسنا، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند واحد داخلی فولکسواگن، هزینههای مربوط به پلتفرمی که برای تولید خودروهای برقی طراحی میکند را از یک میلیارد دلار، به حدود ۷۰۰ میلیون دلار کاهش داد.
فولکسواگن به ادامه تزریق میلیاردها دلار به بازاری که پس از نزدیک به دو دهه، فقط دو درصد از سهم آن را به دست آورده است، تمایلی ندارد. منابع آگاه اعلام کردند این خودروساز پس از شکست مذاکرات با شرکت خودروسازی ماهیندرا در سال گذشته، به دنبال یک شریک هندی برای تقسیم هزینهها و خطر است. این منابع افزودند: در حال حاضر، یافتن یک شریک برای تامین بودجه داخلی بیشتر، بسیار مهم است.
گروه فولکسواگن خودروهایی را تحت برندهای اشکودا و فولکسواگن، به همراه مجموعهای از برندهای لوکس مانند لامبورگینی، آئودی و پورشه، به فروش میرساند.
قوانین سختگیرانهتر انتشار آلایندگی هند از سال ۲۰۲۷ آغاز میشود و این موضوع، روی آوردن خودروسازان به فناوریهای پاکتر را حیاتی میکند. از آنجایی که اولین خودروی برقی فولکسواگن احتمالا در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد، این شرکت گزینههای کوتاهمدت، از جمله واردات خودروهای برقی، برای جبران این شکاف در صورت انعقاد توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و هند را بررسی میکند.
کاهش هزینهها همچنین نشاندهنده افزایش احتیاط در میان خودروسازان جهانی است که سرمایهگذاری میان هند، چین و بازارهای غربی را متعادل میکنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان اروپایی مدتهاست که برای سودآوری در بازار هند که تحت تسلط خودروسازان داخلی مانند ماروتی سوزوکی، هیوندای موتور، ماهیندرا و تاتا موتورز قرار دارند، تلاش میکنند.
انتهای پیام