گزارش نگاهداری از دستاوردهای دوساله مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، شناسایی، آموزش و توانمندسازی نخبگان جوان مستعد در حوزه حکمرانی و قانونگذاری را از ماموریتهای مهم این مرکز دانست و گفت: برای این ماموریت، در سال 1402 مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس تاسیس شد و دورههای تخصصی متعددی را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: دورههای آموزشی و حکمرانی مدرسه شهید مدرس مبتنی بر دانش متراکم، انباشته تقنینی و سیاستی مرکز پژوهشهای مجلس و بهصورت کاربردی، میانرشتهای و کارگاهی و با محوریت حکمرانی تقنینی برگزار میشود.
نگاهداری با بیان اینکه این دورهها ترکیبی از مزیتهای دوره دانشگاهی، خطمشی پژوهشی و پودمانی سازمانی را ارائه میدهد، گفت: از سال 1402 تا شهریور 1404 این نهاد بیش از 4 دوره تخصصی حکمرانی تقنینی به طول 144 ساعت برگزار کرده است.
وی افزود: در مدرسه حکمرانی شهید مدرس بیش از 11 دوره آموزشی فشرده همچون حکمرانی و سیاستگذاری اقتصادی، حکمرانی محلی و مدیریت شهری، حکمرانی توسعه مدیریت و نظام اداری، پیوست عدالت در نظام قانونگذاری و تجربهنگاری حکمرانی پارلمانی را برگزار شده است.
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، در مورد دستاوردهای دوساله مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس هم بیان داشت: برگزاری بیش از 14 دوره آموزشی تخصصی، 800 نفر ساعت آموزش تخصصی و شکلگیری شبکه 900 نفر از فارغ التحصیلان از ثمرات این فعالیتهاست.
انتهایپیام/