تلاش تسلا برای رقابت در بازار اروپا با عرضه مدل ارزانتر

به گزارش بخش اقتصاد وبانگاه به نقل از ایسنا، تسلا در تلاش است تا با عرضه مدلهای ارزانتر، سهم بازار خود را در اروپا حفظ کند. این شرکت با کاهش تقاضا در این منطقه مواجه است و رقبای اروپایی و چینی خودروهای برقی با قیمتهای پایینتر عرضه میکنند.
ثبتنام خودروهای تسلا در اروپا با وجود عرضه نسخه بهروزرسانی شده «مدل وای» کاهش یافته است. بسیاری از خریداران به جای تسلا، خودروهای رقیب مانند فولکسواگن «آی دی 3» و «آتو 3» شرکت بیوایدی را ترجیح میدهند.
«مدل سه» تسلا با حذف برخی از قابلیتهای ویژه، برد رانندگی بیش از 480 کیلومتر را ارائه میدهد. انتظار میرود تحویل این خودرو در سه ماهه اول سال 2026 آغاز شود.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پیشتر وعده تولید انبوه خودروهای برقی را داده بود. وی سال گذشته برنامههای خود برای تولید یک خودروی برقی 25 هزار دلاری را کنار گذاشت و تصمیم گرفت نسخههای ارزانتر مدلهای موجود را تولید کند. این تصمیم نگرانیهایی را در میان تحلیلگران در مورد کاهش فروش خودروهای با حاشیه سود بالاتر ایجاد کرده است.
یک کراساوور ارزانقیمت «مدل وای» تسلا در اکتبر عرضه شد. بسیاری از رقبای تسلا در اروپا خودروهای برقی خود را زیر قیمت 30 هزار دلار میفروشند.
بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک در حال تغییر جهت تسلا به سمت هوش مصنوعی و تمرکز بر روبوتاکسی و رباتهای انساننما است. با این حال، خودروهای جدید تسلا کلید امید به رشد درآمد در کوتاهمدت هستند.