شاسیبلند هیبریدی لوتوس با شتاب ۳ ثانیهای معرفی شد

به گزارش بخش اقتصاد وبانگاه به نقل از ایسنا، شرکت لوتوس از جدیدترین محصول خود، یک شاسیبلند هیبریدی پلاگین به نام «For‑Me» رونمایی کرد. این خودرو با طول تقریبی ۵ متر، عرض ۲ متر و ارتفاع ۱.۶ متر، دارای فاصله بین دو محور حدود ۳ متر است.
وزن خالص این شاسیبلند حدود ۳ تن است و انتظار میرود مدل «For‑Me» مانند مدل «Eletre» دارای اجزای آیرودینامیکی فعال از جمله اسپویلر عقب با قابلیت تولید تا ۱۹۸ پوند نیرو باشد. هدف از این طراحی، حفظ ضریب درگ پایین ۰.۲۶ است که به عملکرد بهینه کمک میکند تا تعادل بین کارایی و پایداری در سرعت را حفظ کند.
«For‑Me» با تکیه بر موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۹ اسب بخار و یک سیستم موتور هیبریدی-الکتریکی، قادر است شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در حدود ۳ ثانیه ثبت کند. گزارشهای اولیه حاکی از آن است که کل خروجی سیستم میتواند به ۹۵۲ اسب بخار برسد و برد رانندگی کلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه دهد، اگرچه این اعداد هنوز غیررسمی هستند.
این خودرو همچنین از یک حسگر LiDAR جمعشونده بهره میبرد که احتمالاً برای افزایش آیرودینامیک و قابلیتهای پیشرفته کمکراننده طراحی شده است و نشاندهنده تلاش «لوتوس» برای ادغام ویژگیهای پیشرفته با عملکرد فوقالعاده در اولین شاسیبلند هیبریدی پلاگین خود است.
شرکت «لوتوس» در سال ۲۰۲۵ با کاهش قابل توجه فروش جهانی مواجه شد و تنها ۴۶۱۲ دستگاه خودرو عرضه کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش را نشان میدهد. چین همچنان بزرگترین بازار این شرکت است و تقریباً ۴۶ درصد از کل فروش آن را به خود اختصاص داده است. تحلیلگران صنعت، این کاهش را به ترکیبی از عوامل از جمله تعرفههای جدید مؤثر بر صادرات، عرضه تدریجی مدلهای بهروز شده و یک مرحله گذار با تغییر رویکرد «لوتوس» به سمت محصولات هیبریدی و برقی نسبت میدهند.
این شرکت در حال گذر از این دوره چالشبرانگیز است و در عین حال برای گسترش خط تولید خود از جمله شاسیبلند هیبریدی پلاگین «For‑Me» که قرار است در آینده عرضه شود، آماده میشود. انتظار میرود این خودرو نقشی کلیدی در احیای تقاضا داشته باشد.
عرضه «For‑Me» بخشی از تغییر تدریجی این شرکت به سمت مدلهای «سوپر هیبرید» است که موتورهای احتراق داخلی سنتی را با سیستمهای هیبریدی پلاگین ترکیب میکنند و تعادلی از عملکرد و کارایی را در سراسر خط تولید ارائه میدهند.
هر دو مدل «Eletre» و «Emeya» این رویکرد را اتخاذ خواهند کرد، در حالی که تولید مدل «Emira» با موتور احتراق داخلی ادامه خواهد یافت. این اقدام نشان دهنده استراتژی سنجیده «لوتوس» برای معرفی الکتریکیسازی در کنار مدلهای معمولی است که با هدف ارائه گزینههای بیشتر به مشتریان بدون فاصله گرفتن کامل از ریشههای متمرکز بر عملکرد این برند انجام میشود.
«لوتوس» همچنین قصد دارد خودروهای آینده خود را به یک سیستم ولتاژ بالای ۹۰۰ ولتی مجهز کند که شامل قطعات سیستم انتقال قدرت حاصل از یک سرمایهگذاری مشترک بین شرکتهای «جیلی»، «رنو» و «آرامکو» است.
انتظار میرود مدل جدید «For‑Me» گزینههای باتری ۵۰ کیلووات ساعت یا ۷۰ کیلووات ساعت را ارائه دهد و در عین حال از استراتژی جدید «سوپر هیبرید» این شرکت پشتیبانی کند.