خرید آنلاین خواروبار با «چتجیپیتی» ممکن شد

به گزارش بخش اقتصاد وبانگاه به نقل از ایسنا، «اوپنایآی» و «اینستاکارت» با همکاری یکدیگر، امکان خرید مواد غذایی را در محیط «چتجیپیتی» فراهم کردهاند. این امکان به کاربران اجازه میدهد تا بدون نیاز به خروج از صفحه چت، لیست خرید خود را تهیه و سفارش دهند.
به نقل از تک کرانچ، این برنامه بر پایه همکاری پیشین میان این دو شرکت شکل گرفته است. پیشتر، اینستاکارت با استفاده از فناوری «چتجیپیتی»، یک گزینه جستجوی هوشمند درونبرنامهای را ارائه کرده بود که به کاربران در انتخاب مواد غذایی مناسب برای شام یا رعایت محدودیتهای غذایی کمک میکرد.
به نظر میرسد با پیوستن فیدجی سیمو، مدیرعامل سابق اینستاکارت، به عنوان مدیرعامل بخش برنامهها به اوپنایآی، این همکاری گسترش یافته است.
اولویت کنونی اوپنایآی، توسعه تجارت عاملمحور و استفاده از برنامههای هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات و خریدهای کاربران است. در همین راستا، ادغام «چتجیپیتی» با پلتفرمهایی مانند Booking.com، Canva، Coursera، Expedia، Figma، Spotify و Zillow آغاز شده و همکاریهای بیشتری با شرکتهایی نظیر Target و Intuit نیز در حال انجام است.
همچنین، اوپنایآی و Perplexity ویژگیهای درونبرنامهای را معرفی کردهاند که به کاربران در تصمیمگیریهای خرید کمک میکند. به این ترتیب، کاربران میتوانند از «چتجیپیتی» برای یافتن بهترین لپتاپ بر اساس معیارهای خود استفاده کنند.
شرکت Adobe پیشبینی کرده است که خرید آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی در فصل تعطیلات امسال، با رشد ۵۲۰ درصدی همراه خواهد بود.