چانگان به ایتالیا و اسپانیا می‌رود؛ توسعه حضور خودروسازان چینی در اروپا

شرکت خودروسازی چینی چانگان، پس از بی‌وای‌دی و چری، به عنوان بخشی از موج دوم ورود خودروسازان چینی، قصد دارد فروش خود را در ایتالیا و اسپانیا گسترش دهد.

شرکت خودروسازی چانگان، مستقر در چونگ‌کینگ، پس از شرکت‌هایی مانند بی‌وای‌دی و چری، به عنوان بخشی از موج دوم ورود خودروسازان چینی به بازار اروپا، در حال برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های خود است. بخش اقتصاد وبانگاه بر اساس داده‌های منتشرشده در ایسنا، چانگان پیش از این، فروش خودروهای خود را در هشت کشور اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و نروژ آغاز کرده است.

جوزپه گرازیوسو، مشاور چانگان در ایتالیا، اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد در این کشور، نسخه‌های برقی شاسی‌بلندهای دیپال «اس ۰۵» (S05) و «اس ۰۷» (S07) خود را عرضه کند. وی با اشاره به تمایل کمتر بخش‌های جنوبی اروپا به خودروهای تمام برقی نسبت به شمال این قاره، ابراز امیدواری کرد که مشتریان ایتالیایی به سمت خودروهای برقی جذب شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، نسخه‌های پلاگین هیبریدی دیپال «اس ۰۵» و «اس ۰۷» تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۶ در ایتالیا عرضه خواهند شد و این شرکت تلاش می‌کند تا پایان فوریه و مارس این خودروها را به بازار عرضه کند. چانگان هنوز اهداف فروش خود را برای سال آینده در اروپا اعلام نکرده است. گرازیوسو در این زمینه توضیح داد که در کشورهایی مانند ایتالیا، موفقیت فروش تا حد زیادی به زمان معرفی مدل‌های هیبریدی بستگی دارد. او همچنین افزود که پیش‌بینی می‌شود یک شاسی‌بلند کوچک‌تر «کیو ۰۵» (Q05) نیز حدود پایان سال ۲۰۲۶ یا آغاز سال ۲۰۲۷ در ایتالیا عرضه شود.

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، چانگان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در مجموع هشت مدل را در اروپا عرضه کرده و شبکه‌ای از بیش از هزار نمایندگی ایجاد کند. این شرکت، دو میلیارد یورو در این قاره سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، چانگان به عنوان بخشی از راهبرد اروپایی خود، فروش خودروهای تجاری سبک در این قاره را نیز در نظر دارد.

 

©‌ وبانگاه, ایسنا, رویترز
دکمه بازگشت به بالا