ایران به دنبال افزایش سهم از بازار تجاری هند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ظرفیت بالای بازار هند، بر لزوم برندسازی و شناخت دقیق بازار برای حضور مستمر شرکت‌های ایرانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش بخش اقتصاد وبانگاه بر اساس داده‌های منتشرشده در ایسنا، حمیدرضا کربلایی اسماعیلی، معاون شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران در همایش شناخت بازار و فرصت‌های تجارت با هند، برندسازی را اولویت مهمی برای ورود به بازارهای جهانی دانست و اظهار داشت: شرکت‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. وی افزود: مراکز تجاری با تسهیلگری، هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهند.

کربلایی اسماعیلی با بیان اینکه تولید محصول در کشور هدف از دیگر معیارهای برندسازی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم شناخت بازار و برندسازی، نمی‌توانیم از ظرفیت بالای کشورهای اطراف خود استفاده کنیم. وی بازارسازی را مقدمه بازاریابی دانست و تاکید کرد شرکت‌ها برای حضور مستمر در بازار هند باید به معیارهای بازارسازی توجه کنند.

همچنین رایزن بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در هند با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این کشور برای صادرات گفت: هند بزرگ‌ترین مشتری ایران در حوزه پتروشیمی است و از نظر تجاری مکمل ایران است.

حسین بامیری با اشاره به اقلام صادراتی ایران به هند، اظهار امیدواری کرد: با حضور جدی‌تر در نمایشگاه‌های هند و معرفی محصولات، بتوان اقلام کشاورزی و فرآوری شده بیشتری را به این کشور صادر کرد.

سینک، رایزن بازرگانی هند در ایران نیز در این همایش از تمایل برای رفع چالش‌های تجاری بین دو کشور خبر داد و گفت: سفارت هند آماده رفع موانع صادراتی و تسهیل روابط تجاری بین ایران و هند است. وی بادام، پسته، کیوی و سیب را از جمله اقلام صادراتی ایران به هند عنوان کرد و محصولات دارویی را از مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران دانست.

علی رجب‌زاده، مجری نمایشگاه و همایش فرصت‌های تجارت با هند نیز با بیان اینکه هند اقتصاد چهارم دنیاست، بر لزوم افزایش سهم ایران از این بازار تاکید کرد و برگزاری رویدادهای تجاری را ابزاری برای توسعه تجارت بین‌الملل دانست.

در پایان این همایش، بهرامی، معاون سرمایه‌گذاری خارجی سازمان توسعه تجارت، انتخاب شریک تجاری مناسب و عقد قراردادهای مشارکت مدنی را از راهکارهای توسعه صادرات عنوان کرد.

 

©‌ وبانگاه, ایسنا
دکمه بازگشت به بالا