ضرورت توانمندسازی و مهارت‌آموزی خانواده‌های طلاب

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، گفت: از ویژگی‌های مهم طرح کوثر، مهارت‌آموزی است، وقتی این طرح اجرا می‌شود، خانواده‌ها در کنار هم می‌نشینند و مهارت‌هایی که یادگرفته‌اند را به همدیگر انتقال می‌دهند.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی امروز در افتتاحیه دوره معارف اسلامی «طرح کوثر» در مدرسه علمیه معصومیه قم، گفت: طرح کوثر سابقه خوبی طولانی در حوزه و بین طلاب و خانواده‌ها دارد، در همین مدرسه معصومه که سابقا مسئولیت داشتم این طرح را البته نه با این شکل و سیاق و نامی مشخص، در بین طلاب متاهل و خانوده آنها اجرا کردیم؛ همان دوره‌ها هم برکات خوبی برای طلاب متاهل این مدرسه داشت.

وی عنوان کرد: در این طرح لازم است والدین در زندگی به مسائل ارزشی و دینی مانند زیست عفیفانه و اعتقادت اهمیت بدهند و شادی و نشاط و امید را به زندگی خودشان بیاورند تا فرزندان هم با این مسائل آشنا و تربیت شوند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم افزود: از ویژگیهای مهم طرح کوثر، مهارت آموزی است. وقتی این طرح اجرا می شود، خانواده ها در کنار هم می‌نشینند و مهارت‌هایی که یادگرفته‌اند را به همدیگر انتقال می‌دهند. مهارت‌آموزی می‌تواند در زندگی خانواده‌های طلاب کارگشا باشد و مشکلات زندگی‌شان را از بین ببرد. طلبه مهارت‌آموز می‌تواند زندگی خود را بهتر اداره کند.

ملکی عنوان کرد: از دیگر برکات طرح در کنار مهارت‌آموزی می‌توان به تقویت مسائل اعتقادی و دینی اشاره کرد. توجه به این مسائل موجب نشاط در زندگی می‌شود. هر کسی با خدا باشد، در زندگی غم و ناراحتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا